Vieš ako správne cvičiť v posilňovni? Toto sú pravidlá!

sobota, 05 júna | 2021
Vieš ako správne cvičiť v posilňovni? Toto sú pravidlá!

Posilňovňa, fitko, činkáreň... je jedno, akými menami ju nazveš, ľudí rozdeľuje na dva tábory. Prvý typ sú tí, ktorí ju považujú za chrám v ktorom zveľaďujú svoje telo. No a ako je už zrejmé, druhým typom sú ľudia, ktorí k nej pestujú negatívne emócie. Jedno je však pre všetkých rovnaké - aj posilňovňa má svoje písané či nepísané pravidlá, ktoré treba dodržiavať ak nechceš prísť do konfliktu s nejakým iným cvičencom, ktorého tým budeš rozčuľovať.

Správny výber trénera

Základom cvičenia si ty, tvoje rozhodnutie, odhodlanie a chuť niečo zmeniť, zlepšiť alebo sa niečo naučiť. Aby si sa mohol učiť, potrebuješ po svojom boku človeka, ktorý vie čo robí a bude ťa viesť. Najväčší výber trénerov nájdeš u nás, portál www.megatrener.sk je určený pre ľudí, ktorí s cvičením začínajú a potrebujú prekonať hanbu pri prvom kontakte s trénerom. Taktiež je aj pre ľudí, ktorí hľadajú niečo nové. Buď úplne nové cvičebné zameranie alebo len nového trénera v tom, čomu sa už venujú. Je to mostík, ktorý spojí cvičenca s trénerom. V čaše, keď potrebuješ mať všetky dostupné informácie na jednom mieste, si na tom správnom mieste.

Tréneri sa na portály musia registrovať a v ich zozname môžeš prostredníctvom filtrov nájsť presne to, čo hľadáš a potrebuješ. V profile tréner uvádza druh tréningu na ktorý sa zameriava. Ak máš záujem o trénera CrossFitu, hľadaj iba medzi „crossfiťákmi“ a nestrácaj čas prezeraním si všetkých trénerov.

V čase, kedy sa ako tréner alebo výživový poradca cíti každý, kto si pozrie video na YouTube, je potrebné „odlíšiť zrno od pliev“. Registrovaní tréneri si v profiloch uvádzajú aj svoje certifikáty, kvalifikácie, skúsenosti. Taktiež prezentujú svoje výsledky na sebe alebo svojich doterajších klientoch. Over si svojho trénera, jeho zručnosti, schopnosti a kvalifikácie, aby si mal istotu, že nekupuješ mačku vo vreci. Čiže vďaka tomuto portálu môžeš ušetriť svoj čas, nájsť to, čo hľadáš, overiť si trénera z pohodlia domova a ešte prekonať aj hanbu v prípade, že s cvičením začínaš a tieto pocity máš. Prečo? Pretože za klávesnicou sme všetci borci sveta.

Oblečenie

Možno ťa to prekvapí, ale aj do fitka sa chodí v dress code. Nie síce v takom, ako sme zvyknutí z pracovných pohovorov či spoločenských udalostí, ale v takom viac pohodlnom. Na samotné cvičenie a výkon totiž vplýva aj to, ako sa cítiš v oblečení, ktoré na sebe máš, ba dokonca aj to, aké farby to oblečenie má. Niekto potrebuje byť od hlavy po päty odetý v značkovom odeve, inému stačia aj kaliopky z AliExpressu. Ak hovoríme o značke, najčastejšie vo fitku uvidíš fitness oblečenie značiek NEBBIA, GymBeam, ale aj športové značky ako Nike, Puma,  Adidas. Nie je však všetko o značke, dôležitá je funkčnosť odevu. Cieľom je udržať svaly v teple, zahriate a prekrvené. Svaly na obnažených častiach tela sú v tomto oveľa náchylnejšie k prechladnutiu a zraneniu. Preto sú dlhé alebo 3/4 nohavice a tričko, prípadne mikina, lepšia voľba ako kraťasy a tričko bez rukávov. Hlavne, ak je v posilke zapnutá klíma sa vystavuješ prechladnutiu. To ti hrozí aj v prípade, ak tvoje oblečenie neodvádza pot a vyzeráš, akoby si práve vyšiel zo sprchy. Síce nám od mala do hláv vtĺkajú, že bavlna je top materiál na oblečenie, vo fitku to tak úplne neplatí, pretože klasická bavlna pot saje a zadržiava. Ty potrebuješ niečo, čo pot odvádza. Všetko na cvičenie fitness nájdeš napríklad TU.

Okrem oblečenia je dôležité dbať aj na kvalitnú obuv. Tá by mala byť dostatočne stabilná, ale zároveň aj dostatočne ľahká a pružná, aby ťa neobmedzovala pri cvičení. Proste športová obuv ideálne určená iba do fitka, nie na behanie. Správny výber topánok je dôležitý, pretože tlmí nárazy a šetrí tvoje kĺby. Na pamäti treba mať aj priedušnosť.

Hygiena

Ruka v ruke s oblečením kráča aj hygiena. Vo fitku treba byť hygienicky nezávadný v zmysle - nesmrdieť. Nenos celý týždeň to isté. Otravuješ pachom ostatných a sám vieš, že to nie je dvakrát príjemné. Rovnako je nepísaným, a v niektorých fitkách možno aj písaným pravidlom, že si nosíš malý uterák. Ten ti môže slúžiť aj na utretie potu z čela, ale predovšetkým by mal slúžiť na to, aby si si ho položil na každý stroj, na ktorý ideš cvičiť. Dôvod je jednoduchý. Keďže sa pri cvičení potíme, ten čo ide po nás si nechce sadnúť či ľahnúť do niečieho potu. Tebe by sa to tiež nepáčilo a preto v záujme zachovania dobrých mravov a vzťahov, uterák maj vždy pri sebe. S potom si slušne poradí aj staré známe potítko, a v krízových situáciách, keď nie je nič iné po ruke, aj rukavice.

Odkladanie náčinia

Z vlastných skúsenosti z fitka viem, že na nič nie som tak alergický, ako keď po celom fitku hľadám závažia alebo ich skladám z tyče dole, lebo si ich niekto po sebe neupratal. Takže ako správne cvičiť s činkami? Keď docvičíš, vráť činku alebo závažie na miesto, kde si ju zobral!

Ak sa ti páčil článok, zdieľaj ho s priateľmi.

Ak nás chceš podporiť, môžeš tak urobiť nákupom kvalitnej športovej výživy u nášho partnera.

Nakupuj tu