Nemáš čas cvičiť? Dokážem ti, že ho máš a ani o tom nevieš

štvrtok, 26 septembra | 2019
Nemáš čas cvičiť? Dokážem ti, že ho máš a ani o tom nevieš

 

Vstávaj skôr


Daj svojmu životu rytmus a pravidelnosť. Vstávaj v rovnaký čas počas celého týždňa.
Argument, že sa chceš cez víkend dlhšie vyspať, lebo cez týždeň vstávaš skoro a potrebuješ to
dobehnúť, nie je správny. Je potvrdené, že telo je menej unavené, keď sa zobúdza v rovnaký
čas sedem dní v týždni, ako keď v sobotu spí do jedenástej doobeda. Tréning s osobným
trénerom, či bez neho, môžeš absolvovať aj pred prácou alebo školou. Fitka sa otvárajú už
o šiestej. Pozri sa, či také nemáš vo svojom okolí a využi ho. Aj 40-minútové kardio je lepšie
ako nič.


Behaj, bicykluj, korčuľuj, no hlavne neseď v aute či MHD


Ak už vstaneš skôr a nechceš ísť do fitka, využi čas na prepravu do práce. Vymeň auto
či MHD za beh. Ak nie si bežecký typ, môžeš sa oprieť do pedálov bicykla alebo si na nohy
obuť korčule. Ak v práci nemáš priestor sa prezliecť a náležite sa ustrojiť, aby si mohol
reprezentovať, tak skús niektorú z týchto alternatívnych možností dopravy využiť aspoň na
cestu z práce domov. Aj toto je jeden krok na ceste zdravého životného štýlu.

 

Cvič v práci


Niektorí zamestnávatelia dávajú svojím zamestnancom namiesto stoličiek fitlopty. Ak
patríš medzi nich, si skutočne šťastlivec a ani o tom nevieš. Obyčajné sedenie na fitlopte je
pre telo náročnejšie, ako sedenie na stoličke, nakoľko lopta predstavuje nerovný povrch a na
udržanie stability potrebuješ zapájať svoje brušné a chrbtové svalstvo sťaby stabilizátor tela.
Ak loptu v práci nemáš, môžeš si ju doniesť a stať sa svojím osobným trénerom.


Vymeň výťah za schody


Aj taká banálna vec ako vynechanie výťahu na prepravu v rámci budovy, v ktorej
pracuješ a nahradenie ho chôdzou po schodoch, sa odrazí na tvojom pozadí. Začni pomaly,
časom pridávaj na rýchlosti a keď naberieš istotu, stabilitu a kondičku pridávaj aj záťaž – čiže
ber schody napríklad po dvoch. Aj toto je alternatíva výpadov a drepov, ktoré na tréningu vo
fitku robíš pod dohľadom trénera. Výsledky na seba nenechajú dlho čakať.


Cvič s deťmi


Nemáš čas cvičiť, lebo máš deti a po práci sa im venuješ? Výborné, zapoj ich do
svojho tréningu. Použi ich ako záťaž namiesto činiek. Napríklad so svojim dieťaťom v nosiči
drepuj. Rob sklápačky a pri každom zdvihu hoď svojmu dieťaťu loptu a s každým vrátením
lopty do tvojich rúk, si opäť ľahni na podložku. Chceš tréning posúvať stále dopredu? Skús
robiť kľuky počas toho, ako ti bude dieťa ležať na chrbte. Čas s deťmi môžeš tráviť aktívne aj
vonku napríklad na bicykli. Dieťa môžeš pohodlne ťahať za sebou vo vozíku alebo investuj
do joggingového kočíka, s ktorým môžeš behať. Takto nastavíš zdravý životný štýl nielen
sebe, ale aj ostatným členom rodiny.


Pre odvážnych a predsudkami nespútaných


Počítal si niekedy, koľko času zo dňa stráviš čakaním v rade na pokladňu napríklad
v obchode? Aj tento čas sa dá využiť na tréning. Môžeš napríklad drepovať. V konzervatívnej
spoločnosti sa zrejme na teba budú pozerať okolo stojací ľudia a ukazovať prstom. Otázka
však neznie, či sa oni budú na teba pozerať, ale či si ty z toho budeš robiť ťažkú hlavu.

Na záver ešte jedno pripomenutie. Tieto tipy nie sú pre všetkých. Ak medzi nimi
nájdeš jeden alebo dva, ktoré sa ti podarí zakomponovať do svojho každodenného života, je to
lepšie, ako keby si nerobil nič. Len si pamätaj, keď sa chce, tak sa dá. Bojuj.