Odpoveď pre ženy, ktoré sa boja tréningu s činkami: Dámy, pokoj, svaly nerastú na stromoch!

utorok, 13 februára | 2018
Odpoveď pre ženy, ktoré sa boja tréningu s činkami: Dámy, pokoj, svaly nerastú na stromoch!

Dilema stará ako svet sám – ženy a železo... Ženy ťažké váhy vo fitku nedvíhajú, lebo nechcú byť svalnaté ako muži. Prevrátim oči a potlačím úsmev vždy, keď tento „argument“ počujem z úst nežnejšieho pohlavia. Vždy mám chuť povedať: „Drahá, upokoj sa, svaly nerastú na stromoch a ani tvoj biceps či okrúhly zadok sa nevyrysuje z večera do rána.“

            Skoro vždy je to tá istá rovnica. Muž chce byť veľký, chce svaly, a preto veľa je a dvíha ťažké váhy. Žena (väčšinou) chce byť štíhla, šalátikuje a robí veľa kardia. Keďže nechce vyzerať ako muž (byť veľká a svalnatá) robí presný opak toho, čo robí on. CHYBA! Nemusím byť megatréner, aby som ti povedal jednu životnú pravdu. „Srdiečko, pokoj, svaly nerastú na stromoch!“ Udrepovala, ubenchovala a ulegpressovala by si sa k smrti, kým by si vyzerala ako muž. Ani keď budeš jesť toľko kuracích pŕs a piť proteín po tréningu ako on, ani vtedy tak nebudeš vyzerať. Fakt, vážne! Prečo? Lebo mužské a ženské telo funguje na úplne iných hormónoch.

Za všetkým hľadaj testosterón

            Muži sú samci, niektorí dokonca ALFAsamci nadupaní testosterónom, mužský pohlavný hormón, ktorý sa produkuje v semenníkoch a okrem mužskej sexuality vplýva aj na pevnejšie svalstvo či väčšiu silu a viac energie. Skrátka a dobre - testosterón je pánom toho, ako veľa a aké veľké svaly bude muž mať. Keďže je to mužský hormón, ženy ho majú skutočne iba zlomok. Nájdu sa výnimky, ale pokiaľ nemáš hlas ako zachrípnutý Hulk a holením nestráviš viac času ako tvoj frajer, potom sa skutočne nemáš čoho báť. Spozornieť by si mala iba vtedy, ak začneš brať špeciálne „vitamíny“.

Zbohom bolesť a tuky

            Teraz, keď sme si vysvetlili ako to skutočne s tými svalmi je, povedzme si, prečo by ženy naopak do svojho zdravého životného štýlu mali zaradiť tréning s ťažkými váhami. Každý dobrý tréner vie, že z cvičenia so železom vzniká svalstvo a sú to práve svaly, kde sa pália tuky. S pribúdajúcimi svalmi sa zlepšuje a zrýchľuje metabolizmus, ktorý napomáha k rýchlejšej látkovej premene v tele. 

            Ďalším plusom je strata bolesti, ktorá môže prameniť zo sedavého zamestnania. Ak aj teba bolia kríže, bolesti sa môžeš zbaviť aj cvičením so železom. Pri takomto tréningu zvyšuješ svoju funkčnú silu a zrazu už nie je problém dvíhať deti či nosiť ťažké nákupy. Bez činiek sa rozhodne neprestaneš triasť ako želatína. Každý osobný tréner sa už určite stretol s požiadavkou klientky, byť pevná, ale bez železa. Každý megatréner svojej klientke preto hneď vysvetlil, že to nejde a jedným dychom dodal, že aj keď vezme do rúk niečo iné ako najľahšie jednoručky, ktoré vo fitku nájde, nebude vyzerať ako ženská verzia Schwarzeneggera.

            Tak už sa viac neboj. Prekonaj sa, nadýchni sa, vykroč a prestaň veriť bludom. Nezabudni, si pánom situácie.

Ak sa ti páčil článok, zdieľaj ho s priateľmi.

Ak chceš svoj tréning spraviť ešte efektívnejším, zaraď do neho aj doplnky výživy.