Vodu nemusíš piť iba z pohára. Nech sa páči, napi sa z taniera!

nedeľa, 06 mája | 2018
Vodu nemusíš piť iba z pohára. Nech sa páči, napi sa z taniera!

Ak cvičíš, pitný režim je ešte dôležitejší nakoľko telo, ktoré je podrobené námahe potrebuje viac tekutín. Príroda je natoľko inteligentná, že predpokladala aj výskyt jedincov, ktorým pitie z pohára nie je vlastné.

Zdravý životný štýl, stravovací a tréningový plán od osobného trénera... Poctivosť,
pravidelnosť a odhodlanie. Pre fitnessákov sú to všetko známe pojmy. Vieš presne, kedy
máš čo cvičiť, kedy a koľko toho zjesť, aby si prišiel do vysnívaného cieľa. Často však vo
svete všetkých tých samozrejmých pojmov zabudneš na jeden z tých najbanálnejších -
na pitný režim.


Prijímanie tekutín je jednou z najprirodzenejších veci, veď keď si smädný, tak sa
napiješ, ALE, keď cvičíš, nestačí piť len keď si smädný. Nie všetci máme v sebe vybudovaný
prirodzený pitný režim. Niekto vypije dve kávy denne a myslí si, že vyhral. No, vyhral, ale
inak ako si myslí... Pitný režim je dôležitá súčasť zdravého životného štýlu. Naše telo je totiž
tvorené prevažne z vody a už pri malých stratách je ohrozené naše fungovanie či existencia.
Príroda je natoľko inteligentná, že predpokladala aj výskyt jedincov, ktorým pitie
z pohára nie je vlastné. Pre tých vytvorila potraviny, ktoré dokážu „suplovať“ príjem tekutín
do organizmu. Takýmito potravinami sú napríklad: hlávkový šalát, uhorka, cuketa, zeler, 

grapefrit či brokolica. 


Ak si sa zháčil, že ovocie je predsa cukor a ty si v redukcii, tak áno, poraď sa so
svojím osobným trénerom, či ho môžeš prijímať. Podľa mojich skúseností, by sa však cukru z
ovocia mali vyhýbať iba tí, ktorí sú na veľmi prísnej redukčnej diéte, pri ktorej potrebujú mať
minimálny príjem cukru, aby sa v tele pálil tuk. Pre ostatných je to iba zdroj veľmi rýchlej
energie.


Hlávkový šalát - 96% vody


Zelená hlava v strede pultu so zeleninou, ktorá je zvyčajne lacnejšia ako jedno euro,
nie je ani zďaleka tak lacná pre organizmus. Hlávkový šalát totiž obsahuje až 96% vody zo
svojej celkovej hmotnosti. Z nutričného hľadiska ťa takmer nezaťaží, nakoľko na 100g
čerstvého šalátu pripadá 2,23g sacharidov, 1,35g bielkovín a 1,1 g vlákniny... aaaaaaaaa teraz
to príde - neobsahuje žiadny tuk. To z neho robí výborného partnera pre akúkoľvek redukčnú
diétu. Môžeš ho teda jesť „s kľudom Angličana“ na kilá aj pár minút pred spaním. Šalát ti
nezaťaží organizmus ani trávením, práve naopak, zrýchli proces trávenia, odstráni únavu a

zvyšuje svalovú výkonnosť. Zlepšuje okysličenie buniek aj proces zužitkovania bielkovín.
Vďaka vysokému obsahu vlákniny zrýchľuje pohyb čriev a napomáha k tomu, aby sa telo
zbavovalo jedovatých látok a tuku. Taktiež je výkladnou tabuľou množstva minerálov a
vitamínov. Napríklad: draslík, fosfor, horčík, vápnik a vitamíny C, A, E, K a množstvo
vitamínov B - 1, 2, 5, 6 či 9.


Uhorka - 96% vody

 

Uhorka, rovnako ako šalát, obsahuje takmer 96% vody a na 100g pripadá iba 14
kilokalórií v 0,9g bielkovín, 3,5g sacharidov, 0,5g tuku a 0,6g vlákniny. Vďaka vysokému
obsahu minerálov ako sú najmä železo, vápnik, horčík, fosfor, draslík, selén či zinok je
vhodná práve na podporu hojenia rán a pružnosti pokožky. Samozrejme, má priaznivý účinok
pri redukčných diétach, nakoľko podporuje trávenie, imunitný systém, zrýchľuje
metabolizmus a pohyb čriev. Normalizuje hladinu cukru v krvi, pôsobí močopudne a tým
napomáha aby sa telo rýchlejšie zbavovalo toxínov. Pokiaľ chceš jesť zdravšie a mať tenký pás,

tak ju určite zaraď do svojho stravovacieho plánu a uvidíš, ako
jednoducho zrazu pôjde zhadzovanie zimných zásob.


Cuketa - 91% vody


Ďalšou vodou na tanieri je cuketa, pretože obsahuje 91% vody. Na 100g tejto úžasnej
zeleniny pripadá iba smiešnych 20 kilokalórií. Nie však iba samotná dužina, ale v prípade
cukety je veľmi výživná a zdravá aj šupka, ktorá je zdrojom množstva vitamínov – E, A a
stopových prvkov ako horčík, karotén, vápnik, fosfor, draslík železo či zinok. V kuchyni ju
využiješ na viac spôsobov ako má turecká telenovela častí, keďže sa dá grilovať, plniť,
zapekať, použiť ako ingrediencia do polievok, či dokonca základ pre sladké či slané koláče.
Cuketa je jednou z tvojich „NAJkamiek“ v diéte. Priaznivo pôsobí na obličky, trávenie a
významne ovplyvňuje hladinu cholesterolu a výšku krvného tlaku. Vysoký obsah draslíka
stimuluje vylučovanie prebytočnej vody z tela, čo znamená rýchlejšie vyplavovanie usadenín,
a teda celkovú detoxikáciu. Ak to so zdravým životným štýlom myslíš vážne, ani viac neváhaj
a naservíruj si ju.

 

Zeler 95% vody


Aby sme sa nezasekli iba pri výživovej hodnote, poviem ti pikošku k zeleru. Prišli na
to už faraóni v Egypte a i keď vyhynuli, pravda je taká, že zeler je silné afrodiziakum pre ženy
aj mužov a zvyšuje potenciu. Ľudia sa k nemu stavajú rôzne, nakoľko je v porovnaní s
predchádzajúcimi potravinami silne aromatický, čo nie je všetkým pochuti. Obsah vody v
tejto zelenine sa taktiež približuje k 95% a vysoký obsah vitamínu B, ktorý zabezpečujú
správnu funkciu pečene a čriev, vitamínov C, A, K a E a obsah draslíka, horčíka, chrómu,
vápnika a železa, zinku či jódu je takmer nenahraditeľný pre dobrý stav vlasov, nechtov či
kože. Znižuje cholesterol, vyprázdňuje črevá, má protirakovinový účinok pre žalúdok a hrubé
črevo, zvyšuje funkciu obličiek, a teda zabraňuje vzniku obličkových kameňov a detoxikuje
organizmus. Aby som nezabudol, pomáha chudnúť, pretože okrem iného tlmí chuť na sladké
a mastné jedlá. Takže zahoď predsudky a vyskúšaj si nátierky z čerstvého zeleru, alebo rôzne
tepelné úpravy ktoré sú rovnako zdravé ako tie surové.


Paradajka - 94% vody


Patrí k najznámejšej zelenine v našich končinách. Z 94% ju tvorí voda, čo v preklade
znamená - jedz ju na kilá, nič nepriberieš. Na 100g paradajok pripadá smiešnych 18 kalórií,
minimum tuku, takmer žiadny cholesterol a iba 4g sacharidov a 1g bielkovín. Je vynikajúci
zdroj vlákniny, vitamínov A, C, K, E a látok ako draslík, mangán, horčík, fosfor či železo.
V tele výrazne redukuje cholesterol, predstavujú prevenciu voči srdcovým ochoreniam, čistí
krv a vyplavuje toxíny, regulujú prácu obličiek, a samozrejme, je plná antioxidantov. Pokiaľ ti
tréner spravil škrt cez jedálniček, paradajky sú výbornou voľbou práve pre zrýchľovanie
metabolizmu. Ak sú tvojou obľúbenou zeleninou, určite vyskúšaj aj
pitie čistej paradajkovej šťavy.

 

Dozjedenia, priatelia :) 


Vyber si aj ty z najširšej ponuky trénerov z celého Slovenska.