Začni deň kvalitne. Ponúkam ti 5 tipov na zdravé fitness raňajky

piatok, 29 decembra | 2017
Začni deň kvalitne. Ponúkam ti 5 tipov na zdravé fitness raňajky

Ráno robí deň, povedala mama aj Dr. Bukovský... a keď to už povedia títo dvaja ľudia, niečo pravdy na tom bude. Takže povedz mi, čo budeš raňajkovať a ja ti poviem, či je to dobré. Ak nevieš, čo by si mal jesť, ponúkam ti pár tipov pre inšpiráciu na zdravé fitness raňajky.

            Zdravý životný štýl pozostáva zo zdravých jedál zložených z kvalitných potravín. Za kvalitné potraviny v tomto prípade považujem potraviny s dostatočnou nutričnou hodnotou, čo znamená, že ti dodajú dostatočné množstvo energie na plnohodnotné fungovanie, zasýtia ťa a ako bonus ti pomôžu nakopnúť metabolizmus na spaľovanie tukov.

1. Ovsené vločky moje každodenné

            Za základný stavebný kameň stravovacieho plánu by sa mohli so stoickým pokojom považovať ovsené vločky. Každý fitnessák, bodybuilder či športovec ráno prežúva vločky, sú totiž jedným zo základných zdrojov energie pre naše telo - sacharidom. Asi preto je snáď tisíc spôsobov ich prípravy. Môžeš si napríklad spraviť kašu, keď adekvátny počet gramov vločiek, ktorý ti povoľuje tvoj stravovací plán, zaleješ zovretou vodou a vločky necháš napučať. Dochutiť si ich môžeš napríklad škoricou alebo drvenými klinčekmi, ovocím či orechmi. Všetko v závislosti od stravovacieho plánu. Ak ti vločky nechutia, na trhu sú aj ich alternatívy, napríklad: quinoa, pohánkové, pšenové, ryžové, ražné, špaldové, viaczrnné či kokosové vločky. Nájdi tie, ktoré si zamiluješ, ak pôjde všetko podľa plánu, zrejme ich budeš jesť do konca života.

2. Vajíčka na 1000 spôsobov 

            Jednou zo základných potravín, ktoré ti osobný tréner napíše do stravovacieho plánu sú vajcia. Práve tento živočíšny produkt je totiž zdrojom bielkovín a zdravých tukov. Počet a pomer bielkov a žĺtkov ti stanoví tvoj tréner s prihliadnutím na ciele, ktoré chcete dosiahnuť. Variácie si však môžeš v rámci povolených potravín robiť sám. Jeden deň vyskúšaj napríklad omeletu s čerstvou pažítkou, iný skús vajcia na tvrdo či na mäkko. V prípade, že ti to tvoj stravovací plán dovoľuje, pokojne si daj vajce s celozrnným toastom.

3. Proteínové palacinky

            Po tréningu vo fitku utekáš k baru a pýtaš si „proťák“, aby si rýchlo doplnil energiu, kým si dáš ďalšie jedlo? Ak si povedal, áno, teším sa. „Proťák“ však môžeš zakomponovať aj do jedál. Čo tak palacinky? Namiesto múky a cukru pridáš proteínovú srvátku, ktorú si bežne zalievaš v shakeary vodou. Do cesta hodíš ešte banán a vajce a o pár minút raňajkuješ.

4. Smoothies trochu inak

            Nie je to tak dávno, čo sa svet priam zbláznil do smoothies - zeleného nápoja, ktorý sa dá pripraviť za pár minút. Aj vo fitness svete môžeš smoothies využiť, len ho trošku uprav. Pokojne používaj ovocie či zeleninu, zalievaj ju vodou alebo mliekom, napríklad mandľovým, no pridaj aj odmerku proteínu. Raňajky máš spravené rýchlo, jednoducho a hlavne zdravo.

5. Puding z Chia semiačok

            Si maškrtný typ, ktorý potrebuje, aby jedlo nielen dobre chutilo ale aj vyzeralo? Potom sa skús pohrať s pudingom z Chia semiačok. Jeho príprava ti zaberie len pár minút. Chia semiačka ti dodajú energiu potrebnú na štart do dňa. Aby si si ho mohol dopriať potrebuješ, aby ti tvoj stravovací plán dovoľoval mlieko. Puding sa mixuje z banánu, mlieka a proteínu. Následne sa pridá ovocie a Chia semiačka. Na záver mi ostáva už iba povedať: „Prajeme si? Dobrú chuť!.“

Ak sa ti páčil článok, zdieľaj ho s priateľmi.

Ak chceš svoj tréning spraviť ešte efektívnejším, zaraď do neho aj doplnky výživy.